FANDOM

Wreck of the FMS Northern Star (no:Vraket av FMS Nordstjernen) er et sted i the Commonwealth i 2287. Det er bebodd av norsksnakkende ghoulifiserte raidere.

OppsettRediger

For å gå inn i skipet må man klatre over noen containere i skipets nedre halvdel. I akterdelen av skipet er det en trapp som går opp til skipets dekk. For å komme seg ned igjen må man krysse skipet for å nå en livbåt som kan bli firt ned.

På skipets dekk kan man finne både en matlagingstasjon og en kjemistasjon.

Merkbart lootRediger

Smidighet-bobble hode - I baugen av skipet.

Bak scenenRediger

  • Raiderene på skipet er unike i at de alle snakker norsk. Dette kan bety at the FMS Northern Star mest sannsynlig var et norsk lasteskip strandet på kysten av Boston, som følge av the Great War. Mannskapet har forholdt seg på skipet helt siden da.
  • Noe av tekstingen og uttalen til de norske raiderne er feil. Replikken "Hva hvil du med us?" skal egentlig være "Hva vil du med oss?" mens replikken "Du vil angre angripe oss!" egentlig burde være "Du vil angre på at du angrep oss!"
  • Navnet på skipet, FMS Northern Star, er muligens en henvisning til det norske cruiseskipet MS Nordsjernen, som har et lignende utseende som skipet i spillet.