Fandom

The Vault

Operation: Anchorage (tilleggspakke)

122sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Add-on i Fallout 3
Operation: Anchorage
250x250px
Utvikler: Bethesda Softworks
Utgiver: Bethesda Softworks
Størrelse: 329.1 MB
Utgivelsesdato
PC: 27. januar, 2009
Xbox 360: 27. januar, 2009
PlayStation 3: 1. oktober, 2009
Tilgjengelighet
PC: Games for Windows Live
Fallout 3 Game Add-On Pack #1
Xbox 360: Xbox Live
Fallout 3 Game Add-On Pack #1
PlayStation 3: PlayStation Network
Krav
Patch: Patch 1.1 (PC, Xbox 360)

Operation: Anchorage er den første DLC pakken for Fallout 3, utviklet og utgitt av Bethesda Softworks.

Operation: Anchorage. Enter a military simulation and fight in one of the greatest battles of the Fallout universe – the liberation of Anchorage, Alaska from its Chinese Communist invaders. Gain access to unique armor, weapons, and exotic gadgets while you build and command interactive Strike Teams to win the battle and defeat the Chinese base.

—offisiell beskrivelse

Utgivelse og tilgjengelighetRediger

Operation: Anchorage ble til å begynne med kun gitt ut på Xbox Live og Games for Windows Live den 17. januar 2009. Den ble senere gjort tilgjengelig for PlayStation Store den 1. oktober 2009. Det er mulig å kjøpe kodene til nedlasting på Xbox Live i vanlige butikker. DLCen koster 800 Microsoft Points, omtrent 50 NOK.

For PC og Xbox 360 er Operation: Anchorage tilgjengelig på CD, som en del av den første samlingen av DLCer, Fallout 3 Game Add-on Pack, utgitt den 26. mai 2009. Pakken inneholder også The Pitt og en plakat av Vault Boy, og koster totalt 20 dollar, eller omtrent 250 kroner.

Operation: Anchorage finnes, sammen med alle de andre DLCene, i Fallout 3: Game of the Year Edition, som ble gitt ut den 13. oktober 2009, på alle plattformer. Den kostet 550 på PS3 og Xbox 360, of 450 på PC.

HistorieRediger

Fil:Fallout-3-20081210103247375 (1).jpg

I denne DLC-pakken prøver Brotherhood of Steel Outcasts å få tak i meget avansert militært verktøy, og den eneste måten å komme seg inn i hvelvet hvor de kan finne disse er ved å gjøre ferdig en militær virtuell virkelighetssimulering. Da ingen av Outcastene har en Pip-Boy kan de ikke gå inn i selve simuleringen, og det er derfor spilleren som ender opp med å gå inn i den. I simulasjonen utkjemper spilleren en av de største kampene i Fallout-universet: Frigjørelsen av Anchorage i Alaska fra de okkuperende Røde kinesiske tropper. Simulasjonen er satt mellom juni 2076, da T-51b Power Armor først ble tatt i bruk, og januar 2077, da kinesiske styrker var helt ute av Alaska.

Når DLCen er ferdig nedlastet, vil oppgaven for questet Operation: Anchorage bli aktivert via en radiosending som sier "This is Defender Morrill, any Outcasts listening on this frequency report to sector 7-B, Bailey's Crossroads. This is a high-priority message, backup is needed at our location. Any personnel listening on this frequency please report at once." En markør vil dukke opp på verdenskartet.

DLCen kan spilles når som helst etter at spilleren har forlatt Vault 101 i begynnelsen av spillet. Etter man har gått gjennom simulasjonen, vil nytt utstyr bli låst opp for spilleren, som kan brukes i resten av spillet.

I simulasjonen fjernes alle gjenstander spilleren har med seg(utenom quest-gjenstander), og blir tvunget til å bruke det spilleren finner i løpet av simulasjonen. Den Kinesiske Røde Armé er over alt, og spilleren må først sikre de omliggende fjellsidene, og deretter kjempe sin vei inn i den kinesiske basen. Spilleren må utnytte mange av sine standard kamp-skills, sammen med flere nye verktøy som kun er tilgjengelige i DLCen. Dette inkluderer interaktive angrepsteam under spillerens kommando, samt unike armors, våpen og andre eksotiske "dingser". Gjennom simulasjonen er det også gjemt forskjellige biter med fakta som man må samle for å få perket "Covert Ops", etter å ha samlet alle.

Spilleren blir også introdusert til en ny måte å ta til seg health, istedenfor stimpaks, i simulasjonen. Man får istedenfor bruk for Health Dispensere, som gir spilleren maks hp med en gang. Du vil også finne Ammo Dispensere forskjellige steder. Når noen dør i simulasjonen, kan du ikke ta noe fra likene, eller ta deres våpen.

Karakterer Rediger

Fiender Rediger

Gjenstander Rediger

Fil:Anchorage Gauss.jpg

Tilgjengelig utenfor simulasjonen Rediger

Kun i simulasjonen Rediger

vises utenfor simulasjonen uten bruk av glitch eller konsollkommandoer:

Nye steder Rediger

PerksRediger

Navn Levelkrav Andre krav Ranks Beskrivelse Kode
Covert Ops - Samle alle 10 Intel Suitcases inni simulasjonen. 1 Gir 3 Skill Points til Lockpick, Science, og Small Guns xx00bf70

Hvis du ikke har den fra før av, vil du få perket Power Armor Training når du er ferdig med simluasjonen, og går ut av den.

Quests og achievementsRediger

Navn Sted(er) Gitt av Belønning Achievement points Trophy Quest ID Bilde
Aiding the Outcasts Bailey's Crossroads Outcast Distress Signal 100 XP 20 Silver xx0009be Fil:Aiding the Outcasts.png
The Guns of Anchorage Anchorage Reclamationsimulasjonen
(Outcast Outpost)
Sgt. Benjamin Montgomery 100 XP 20 Silver xx0009bf Fil:The Guns of Anchorage.png
Paving the Way Anchorage Reclamationsimulasjonen
(Outcast Outpost)
General Chase 100 XP 20 Silver xx0009c0 Fil:Paving the Way.png
Operation: Anchorage! Anchorage Reclamationsimulasjonen
(Outcast Outpost)
General Chase 100 XP 40 Gold xx0014f6 Fil:Operation Anchorage.png

Galleri Rediger

Videoer Rediger

thumb|300px|left|Offisiell Trailer

Bugs, glitcher og utnyttelser Rediger

Se også Rediger

Mal:Operation: Anchorage

Tilleggspakker og nedlastinger til Fallout 3
Falloutserien

Tilfeldig wiki