Fandom

The Vault

J.E. Sawyer

122sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Josh Eric Sawyer er en videospilldesigner som er aktiv innen rollespillsjangeren. Etter at Chris Avellone forlot Interplay, ble han leder for designteamet i Van Buren (det kansellerte Fallout 3 av Black Isle Studios) før han selv forlot teamet i november 2003. Hos Obsidian Entertainment er han for øyeblikket ledende designer og prosjektleder for Fallout: New Vegas, et spill basert på Fallout 3 sin motor og gameplay.

Sawyer vokste opp på Fort Atkinson, Wisconsin, og fikk sin Bachelor fra Lawrence University i Appleton, Wisconsin. I tillegg til å ha historie som hovedfag, deltok han i teater. Etter Lawrence flyttet han til California.

Han begynte som Web Designer hos Black Isle Studios, men jobbet seg raskt opp i næringskjeden, til en designerstilling. Like etter ble han leder for designteamet på Icewind Dale II'.

Mens han var hos Black Isle ble han kjent for å komme på "Ex-Presidents" prosjektnavnsystemet. Da Interplay stengte Black Isle Studios, flyttet mange medlemmer over til Obsidian Entertainment, og J.E. Sawyer fulgte snart etter.

I november 2003 rapporterte Tor Thorsen fra GameSpot at Sawyer hadde plutselig avsluttet sin rolle som ledende designer på Fallout 3 (Van Buren) for å drive med andre prosjekter.

Den 19. juli 2005 annonserte GameSpot at han hadde forlatt Midway sitt Gauntlet: Seven Sorrows til fordel for Obsidian Entertainment, for å jobbe på Neverwinter Nights 2.

Sawyer var også ledende designer på et kansellert rollespill basert på Alien-serien. I april 2009 ble det annonsert at han skulle jobbe på Fallout: New Vegas.

Eksterne lenker Rediger

Tilfeldig wiki