Fandom

The Vault

Falloutverdenen

122sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Fil:Eastern USA v1.1.jpg
Fil:Western USA v1.0.jpg

Falloutverdenen eksisterer i en alternativ tidslinje som splitter fra den verden vi kjenner etter den andre verdenskrig. Opp til Den Store Krigen i 2077 var hele Falloutverdenen dominert av en distinkt amerikansk 50-tallskultur, men med mye utviklet teknologi i forhold til vår verden på den samme tiden. Falloutverdenens setting er sterkt påvirket av science fictionen fra Science Fictions Gullalder, på 1950-tallet.

OversiktRediger

Den Store Krigen er den absolutt viktigste hendelsen i formingen av Falloutverdenen som den er nå. Den 23. oktober 2077 bombarderte USA, Kina og andre land med atombomber hverandre i to timer. Ødeleggelsene forårsakt av den korte atomkrigen var overveldende. Mer energi ble utløst i de første øyeblikkene av krigen en i alle tidligere globale konflikter kombiner.

Falloutspillene finner sted mellom 90 år og 2 århundrer etter Den Store Krigen, mens menneskeheten kjemper for å overleve og gjenoppbygge seg. Noen grupper har såvidt greid å overleve over bakken, enten ved å saumfare de forbrente ruinene i byer, eller ved å tilpasse seg det sterkt radioaktive miljøet gjennom mutering. Mindre samfunner ble låst inne i hvelv under bakken, og disse åpner seg igjen så menneskene kan begynne å befolke verden igjen. Disse små gjenværende delene av sivilisasjonen kjemper for å organisere og vedlikeholde menneskerasen, mens de blir truet av psykotiske mutanter, roboter, onde raidere og alle andre typer fiendtlige, muterte skapninger. De første to spille finner for det meste sted i området kjent som "Core Region" på vestkysten av det post-apokalyptiske USA, hvor hovedtruslene så langt har stått mellom The Master og The Enclave, mens det tredje spillet finner sted i Capital WastelandØstkysten av USA.

Tilfeldig wiki