FANDOM

Fallout 4
Fallout 4 box cover.jpg
Utvikler: Bethesda Softworks
Utgiver: Bethesda Softworks
Utgivelsesdato: 10. november 2015
10. desember 2015
Sjanger: Role-Playing Game (rollespill)
Moduser: Enspiller
Rating: ESRB: M
PEGI: 18+
BBFC: 18
CERO: Z
OFLC MA15+
Systemer: Microsoft Windows
Xbox One
PlayStation 4
Medium: Blu-ray Disc
DVD
Digital nedlasting
Systemkrav:

Fallout 4 er et spill utviklet av Bethesda Game Studios og publisert av Bethesda Softworks. Det er det femte store spillet i Fallout serien (syvende ut av alle spillene). Det ble utgitt 10 november 2015 på PC, Playstation 4 og Xbox One. Det ble utgitt to dager senere i Japan på grunn av sensur.

Spilleren går inn i rollen som the Sole Survivor (den eneste overlevende) frå Hvelv 111, som kommer ut fra hvelvet 210 år etter Krigen.

Spillet går for seg i Boston, Massachusetts, som nå er kjent som the Commonwealth som oversettes til samveldet. Spiller går for seg ti år etter Fallout 3 og seks år etter Fallout: New Vegas.

GameplayRediger

Spiller minner veldig om Fallout 3 og Fallout: New Vegas, med muligheten til å bytte mellom første og tredjeperson. Noen av de nye funksjoner som har blitt lagt til siden forgjengerne er; rustninger har blitt delt opp i deler for hver kroppsdel, bygging av bosettninger, et dynamisk dialog system, bedre system for å lage våpen og rustning.

Mbox stub.png
Stubb
Denne artikkelen er en stubb, en artikkel som er for kort til å inneholde mer en grunnleggende informasjon om emnet. Du kan hjelpe The VaultNO ved å utvide den.

Tilfeldig wiki