Fandom

The Vault

Fallout: New Vegas

122sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Fallout: New Vegas er et postapokalyptisk spill, utviklet av bublisert av Obsidian Entertainment og publisert av Bethesda Softworks. Spillet er ikke en direkte oppfølger til Fallout 3, men er utviklet i samme stil. Det ble utviklet av neon av de som var ansatt i Black Isle Studios, sammen med mangen nye utviklere. Spillet foregår for det meste i Nevada, men og i California og Arizona.

Spillet ble tiljengelig 19 oktober 2010 i Nord-Amerika og 22 oktober i Europa. Spillet er tiljengelig for PC, Xbox 360 og PlayStation 3.

Historie og settingRediger

SettingRediger

Spillet er satt til en post-apokalyptisk verden etter krigen mellom US og Kina, og en kort men ødeleggende atomkrig som fant sted 23 Oktober 2077, og varte i mindre enn to timer. Før The Great War var det flere kriger om ressurser, som blant annet førte til en oppløsning av Forente Nasjoner, og etter en pest i United States of America, ble Canada annektert.

HistorieRediger

Spillet vil foregå i et post-apokalyptisk Las Vegas, som tidligere kun har vært nevnt i det første Fallout spillet. Historien vil på ingen måte være relatert til historien i Fallout 3

UtviklereRediger

Fallout: New Vegas blir utviklet av Obsidian Entertainment, et firma som ble grunnlagt av Feargus Urquhart og Chris Avellone, to av dem som var med å laget Fallout 2 (opprinnelig ved Black Isle Studios). Det er fremdeles ikke kjent om Feargus Urquhart og Chris Avellone skal være med i utviklingen. Den faktiske gruppen utviklere er ikke kjent enda, men det er kjent at de vil bli ledet av J.E. Sawyer, en av hoveddesignerne av Van Buren, det kanselerte Fallout 3 prosjektet laget av Black Isle Studios.

Annet personell hos Obsidian som har jobbet på tidligere Fallout-spill inkluderer Chris Jones, Chris Parker, Darren Monahan, Brian Menze, Jesse Reynolds, Scott Everts og Rich Taylor. Man kan anta at i det minste et par av disse vil være med på det nye New Vegas-teamet.

ReferanserRediger

Tilfeldig wiki