Wikia

The Vault

Fallout: New Vegas

Diskusjon0
116sider på
denne wikien
Fallout: New Vegas
Utvikler: Obsidian Entertainment
Utgiver: Bethesda Softworks
Utgivelsesdato: TBA 2010
Sjanger: action RPG
Moduser: Enspiller
Rating: TBA
Systemer: Microsoft Windows XP eller Vista, Xbox 360, PlayStation 3
Medium: TBA
Systemkrav: TBA
Gametitle-FNV.png

Fallout: New Vegas er et kommende spill kunngjort av Bethesda Softworks den 20 April 2009 [1]. New Vegas skal etter alt å dømme bli laget i samme stil som Fallout 3 og vil utvikles av Obsidian Entertainment, et firma startet av utviklere som forlot Black Isle Studios. Utifra tittelen vil spillet finne sted i Las Vegas. Det har et foreløpig utslippsdato en gang i 2010 og vil være tilgjengelig til PC, Xbox 360 og PlayStation 3.

Se: Fallout: New Vegas FAQ

Historie og settingRediger

SettingRediger

Hovedartikkel: Fallout verdenen

Spillet er satt til en post-apokalyptisk verden etter The Great War mellom US og Kina, og en kort men ødeleggende atomkrig som fant sted 23 Oktober 2077, og varte i mindre enn to timer. Før The Great War var det flere kriger om ressurser, som blant annet førte til en oppløsning av Forente Nasjoner, og etter en pest i United States of America, ble Canada annektert.

HistorieRediger

Spillet vil foregå i et post-apokalyptisk Las Vegas, som tidligere kun har vært nevnt i det første Fallout spillet. Historien vil på ingen måte være relatert til historien i Fallout 3

UtviklereRediger

Fallout: New Vegas blir utviklet av Obsidian Entertainment, et firma som ble grunnlagt av Feargus Urquhart og Chris Avellone, to av dem som var med å laget Fallout 2 (opprinnelig ved Black Isle Studios). Det er fremdeles ikke kjent om Feargus Urquhart og Chris Avellone skal være med i utviklingen. Den faktiske gruppen utviklere er ikke kjent enda, men det er kjent at de vil bli ledet av J.E. Sawyer, en av hoveddesignerne av Van Buren, det kanselerte Fallout 3 prosjektet laget av Black Isle Studios.

Annet personell hos Obsidian som har jobbet på tidligere Fallout-spill inkluderer Chris Jones, Chris Parker, Darren Monahan, Brian Menze, Jesse Reynolds, Scott Everts og Rich Taylor. Man kan anta at i det minste et par av disse vil være med på det nye New Vegas-teamet.

ReferanserRediger

Falloutserien

Tilfeldig wiki