Fandom

The Vault

Data

122sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Oversikter etter spill

En data er en maskin som manipulerer data etter satte instruksjoner. I Falloutverdenen kan dataer variere fra simple terminaler til Kunstig Intelligens (eller KI).

Bakgrunn Rediger

En av de største effektene som følge av splittelsen i tidslinjen er at man istedenfor å jobbe for å utvikle superdatamaskiner og gjøre all elektronikk mindre (rundt den perioden ble transistoren oppfunnet, i 1947), investerte menneskeheten etter Andre Verdenskrig i Falloutuniverset sin innsats innen teknologi på å høste mer fra atomet. Som et resultat er datamaskinene i denne verdenen mye større, og de fleste brukere ennå monokrome tekstbaserte skjermer. Noen er allikevel veldig utviklet med tanke på prosessor og intelligens.

Kunstig IntelligensRediger

I muntlig tale brukes Kunstig Intelligens om dataer som er klar oover at de eksisterer - den kan ikke bare utføre logisk tankegang som den er programmert til, men den er også klar over sin egen eksistens, at den kan dø (eller leve for alltid), og innehar kreativitet, lyster og, i flere tilfeller, følelser. Flere KIer har dukket opp i Falloutspillene.

Liste over dataer i FalloutspilleneRediger

Enkle datamaskinerRediger

NettverkRediger

Kunstig IntelligensRediger

ProgramvareRediger

Mal:AI

Tilfeldig wiki