Fandom

The Vault

Arefu

122sider på
denne wikien
Add New Page
Diskusjon0 Share

Arefu
300x300px
300x150px
Kartmarkør: Arefu
eier: empty
ledere: Evan King
doktorer: ingen
handelsmenn: ingen
quests: Blood Ties
Ref ID:
300px
Gametitle-FO3.png

Arefu er en liten bosetning som består av kun fire hus, og som ligger ikke så langt vest fra midten av kartet over Capital Wasteland, og nordvest fra Vault 106.

Bakgrunn Rediger

Arefu er offeret for angrep fra The Family, og er et av startstedene for questet Blood Ties.

Oversikt Rediger

Arefu ligger på toppen av en seksjon av det som var en del av en I-495 Capital Beltway-bro, og kan kun nås fra sør. Tettstedet består av fire hus.

Bygninger Rediger

BeboereRediger

Merkbart Loot Rediger

Relaterte Quests Rediger

Notiser Rediger

  • En Enclave Outpost kan bli sett på en annen del av broen, og er synlig for spilleren ved å se fra det høyeste punktet.
  • Det finnes ett easter egg i sjøen under Arefu. Om du ser ut i sjøen, når du står ved King sin utpost, kan du se en liten plattform som finnes i vannet. Hopp ned (i vannet så du unngår å bli skadet eller drept) og svøm til platformen. Stå på plattformen (pass deg for Mirelurks), og hopp i vannet. Svøm til bunnen og vekk fra plattformen til du når en tom bil på bunnen, like ved denne finner man ett skjelett med to betongblokker festet til bena.
  • Den første gangen du kommer til Arefu vil du bli møtt av en granat kastet at "Sheriffen", Evan King.
  • Om du dreper alle i Arefu vil Lucy West nekte å snakke med deg.
  • Det ligger et førstehjelpsskrin i båten som flyter på vannet.

Opptredener Rediger

Arefu finnes kun i Fallout 3.

Bak scenen Rediger

  • Like over inngangen (hvor broen forlatter bakken), kan du se et skadet trafikkskilt hvor det står "CAREFUL", men både C og L er slitt bort, og det står nå "AREFU."
  • Arefu er en liten by Romania, mest kjent fordi den ligger så nært det tidligere slottet til Vlad Tepes (kjent som "Dracula" og "Vlad the Impaler"). dette er en klar referanse til The Family, som drikker blod akkurat som vampyren "Dracula".

BugsRediger

  • Om noen av beboerene i Arefu blir drept på en hvilken som helst måte (f.eks. falle av broen) vil alle i byen bli fiendtlige mot deg, selv om du ikke hadde noe med dødsfallet å gjøre.
  • Soldater fra Enclave kan dukke opp ved Arefu, og drepe alle der, etter at du har fullført Blood Ties. Alle relaterte NPCer vil oppføre seg som om det var du som drepte alle.
Større steder i Fallout 3
Arefu
The Family

Tilfeldig wiki